5.12.2008

RESUM SETMANAL


Cada setmana, atenent que hi ha espais que canvien cada dia al meu bloc, faré un post en què recoliré totes aquelles dades i/o footografies que he penjant al llarg de la setmana.

Ací teniu el primer:

LA FRASE DEL DIA (AQUESTA VEGADA ERA SETMANAL)


Pequeña magnitud Fernando Aramburu

BABELIA - 26-04-2008
La autobiografía es por fuerza un género fraudulento. Sabemos de antemano que el autor nos escatimará uno de los episodios más interesantes en la vida de cualquier ser humano, el suceso que acaso proporcione la explicación definitiva a la suma de experiencias individuales: su propia muerte.
- - -
Puedes caer muy bajo en la vida y seguir cayendo más y más; pero digamos que no habrás tocado fondo en el camino de tu degradación hasta el día en que tampoco a ti te resulten soportables tus olores.
- - -
No ando lejos del monoteísmo. La única diferencia que me separa de sus adeptos es que yo creo firmemente en un dios menos que ellos.
- - -
La arena es infinita, el desierto acaba.
- - -
Me da que algunas personas, con tal de gustar, se dejarían servir fritas o hervidas sobre una bandeja.
- - -
Es dudoso que se desatase una ola de pánico en el supuesto de que el arte genial fuera prohibido por decreto del Gobierno. ¡Serían, en su actividad diaria, tan pocos los perjudicados!
- - -
Al cosmos no le queda más remedio que expandirse. De lo contrario, ¿cómo podría abarcar la estupidez incesante de la especie humana?
- - -
Se habla, a mi juicio, con excesiva ligereza de la perfección de la música. ¡Cómo va a ser perfecto algo que no huele!
- - -
Es inconcebible un fanático que no dé la lata.
- - -
Anoche, al acostarme, renuncié a mi último ideal utópico. Hacía tiempo que no dormía tan tranquilo.
- - -
Es propio de las convicciones que nos induzcan a creer que ya hemos llegado cuando en realidad ni siquiera emprendimos el camino.
- - -
La vaca muge, el cuervo grazna, la rana croa, el hombre opina. -
- -
¿Será que pienso a menudo y con ternura en mi niñez porque me he convertido sin darme cuenta en mi propio abuelo?
- - -
El joven que fui podrá hacerme los reproches que juzgue oportunos; censurar duramente mis ideas y mis hábitos actuales; considerarme, en suma, el traidor de sus sueños. Pero yo al menos he sobrevivido.
- - -
Los actos exentos de dificultad están al alcance de cualquiera. Por ejemplo, morirse.
- - -
De acuerdo, la corrección por sí sola no constituye un criterio estético; pero, si vamos a eso, la incorrección tampoco.
- - -
Con los años, las grandes tragedias colectivas terminan representadas en los desfiles de carnaval.
- - -
Sospecho que la fama es previa al famoso. Éste llega impulsado por la oportunidad, con su provisión mayor o menor de méritos, y, durante el tiempo que le asigne la frágil y caprichosa memoria de la gente, llena un hueco que ya existía y que lo mismo podría haber sido ocupado por otro con análogas cualidades.
- - -

L'ARTICLE DE LA SETMANA:

A favor de Franki

Isabel-Clara Simó (AVUI)

Amb el més pur estil franquista, sense ni tan sols avisar els advocats, ha estat detingut Francesc Argemí, Franki, i portat a la presó de Can Brians 2 per complir una sentència de 2 anys i 7 mesos. Quin és el seu delicte? No ha robat a ningú, ni ha fet mal a cap persona; no ha violat una dona ni ha torturat una criatura; no ha destrossat béns comuns ni privats; ha pagat a Hisenda, és un ciutadà que mai ha fet cap activitat antisocial. Però un dia, a Terrassa, d'on és fill, va despenjar la bandera espanyola de l'Ajuntament, i les lleis medievals espanyoles això ho tipifiquen com a delicte.Només l'espanyola. La catalana la pots cremar, embrutar o rebregar; per tant, no valen els arguments que són coses que poden ferir la sensibilitat de la gent. No: ho consideren delicte perquè és un símbol d'un Estat, i un símbol, per a aquests retrògrads, és més important que les persones. I que la Constitució. Si algú despengés una bandera catalana, jo no saltaria d'alegria, però el ciutadà en qüestió té dret a una llibertat d'expressió que ens han promès a tots.També ens han promès la igualtat per a tothom, però només unes sensibilitats valen i només uns símbols valen. Ara hi ha moltes mobilitzacions per la llibertat de Franki, que resulta que és un catalanista expressiu i disposat sempre a defensar la nostra pàtria i la nostra cultura. Franki no va armat, no fa mal a ningú. Només expressa la seva opinió. I això a dins d'una Europa que fa molt temps que ha deixat de considerar delicte aquesta mena d'actuacions. I que consti que els ultres judicials que promouen aquesta mena de lleis obsoletes són els mateixos que s'escandalitzen perquè "els moros" s'ofenen per les caricatures de Mahoma. Hipòcrites.

I les fotografies que vull destacar de la setmana.