3.14.2013

Quin morro! 14/03/13 02:00 - XEVI XIRGO (EL PUNT-AVUI)


Quin morro!

En un primer moment, sincerament, vaig pensar que no ho havia entès bé. Com que era en plena tertúlia radiofònica i a vegades desconnecto, ho vaig trobar tan increïble que vaig pensar que ho havia entès malament. Però no. Al cap d'una estona vaig tornar a sentir la falca publicitària i no vaig saber si riure o plorar. Han sentit el nou anunci de Bankia? Fan una campanya en què asseguren que són un banc “amb principis”, i expliquen que ara treballen “des del realisme”, reconeixent que van donar crèdits que no van recuperar i que van fer inversions que no els han sortit bé. “Som conscients que tenim una gran responsabilitat amb els nostres clients i amb la societat. Hem de gestionar les ajudes rebudes amb el ferm compromís de tornar-les. Ara reduirem les despeses, desinvertirem en negocis no estratègics i posarem el focus a donar préstecs a l'economia real, a les famílies, als autònoms i a les pimes”, diuen, i conclouen: “Hem hagut de tornar a començar, i ho hem fet des dels principis, amb professionalitat, integritat i compromís.” Quins c...! Saben vostès qui l'ha pagat, aquest anunci? Vostè i jo! Què pretenen, ara, que ens oblidem de tot el que ha passat com si res perquè ara, de cop, han descobert que existeixen uns principis ètics? Ara ajudaran les empreses i les famílies, després que els hem hagut de rescatar encara que no volguéssim? Saben quant ens ha costat el rescat de Bankia? Ens van dir que 4.000 milions, després van ser 19.000 i ja en són més de 23.000, que són molts més, com diu Junqueras, del que suma l'espoli fiscal anual que pateix Catalunya i sense el qual no tindríem retallades. Quin morro!