4.18.2014

Els meus amics del Madrid, Empar Moliner (ARA.CAT)

El diari Abc feia justícia i ens explicava dijous que “l’himne d’Espanya va vibrar al vell coliseu de Mestalla”. I que el Barça “bé que competeix cada temporada pel trofeu”. Es referia als xiulets que es van sentir a l’estadi durant l’execució de l’himne espanyol, en presència d’aquest home de sang blava que es veu que regna a Espanya. Deia el diari que “estava previst un penetrant rugit en forma de xiulets per part de l’afició catalana” (els rugits són penetrants) però que “la marea blanca madridista va aplacar amb força i contundència la maniobra per intentar embrutar aquests símbols de la nació”. Els del Reial Madrid, doncs, són tots patriotes espanyols i monàrquics, que preserven la Constitució. Els seguidors blaugranes (que el periodista, per allò de fer-ho més èpic, anomena “catalans”) són separatistes i republicans. Deia el periodista de l’Abc que els madridistes “tenien clar que multiplicarien els decibels per contrarestar l’intent de boicot independentista”.
Tinc amics del Madrid que en absolut són monàrquics i constitucionalistes. Tinc amics del Madrid que deploren el paper de Joan Carles de Borbó, les seves amigues, les seves filles, els seus gendres, el seu fill, la seva nora i els seus elefants. Tinc amics del Madrid que consideren que això que passa a Catalunya servirà perquè a Espanya, algun dia i per fi, es pugui votar si es vol la monarquia que va imposar Franco o la república que van votar els espanyols i que Franco es va carregar iniciant una guerra terrorífica. Tinc amics del Madrid (als quals felicito per haver guanyat la Copa, per cert, perquè van jugar millor que el Barça) que no combreguen amb aquest caràcter ranci i espanyolista que alguns pretenen que tinguin els seguidors del club de Florentino. Tinc amics del Madrid que són moderns i que no creuen en les banderes espanyoles ni en els reis que les representen. I que, per cert, deploren les esvàstiques.